Black Friday pod tlakom

Black Friday je jedným z najväčších predajných sviatkov roka. Každý e-shop či marketér vie, že na túto chvíľu je potrebné aby bolo všetko pripravené a prebehlo hladko. Reklamné kampane sú naštartované, emailové newslettery sú rozposlané a čakáme na príliv zákazníkov. Čo ale robiť, keď sa vaše plány zrazu prestanú dokonale plniť?

Presne takúto situáciu sme zažili my, keď nám počas naplno rozbehnutej Black Friday kampane Google Merchant Center vyplo kampane. Zostali sme zaskočení a museli sme si klásť otázku: „Čo sa vlastne stalo?“

Nejasné varovanie od Google

Z Google Merchant Center prišlo varovanie o zablokovaní účtu pre porušenie pravidiel s tým, že máme odstrániť produkty, ktoré porušujú pravidlá, a po odstránené problému požiadať o manuálnu kontrolu. V opise chyby sme sa snažili dekódovať dôvody, avšak chyba bola popísaná tak všeobecne, že by bolo potrebné rozsiahle prekopanie celého webu.

Jednalo sa o nasledujúce dva odkazy:

Čítaním týchto stránok sme mohli mať pocit, že problém môže byť vo viacerých častiach nášho procesu alebo webovej stránky. Na chvíľu sme zvažovali, či máme začať s prepracovávaním celého webu a nastaviť kompletnú kontrolu produktov.

Rozbiť to celé

Objavenie skutočného problému

Nakoniec sme sa rozhodli podať priamu otázku Google, čo presne je príčinou problému. Ako sa ukázalo, bolo to dobrý krok, nám pomohol identifikovať presný dôvod: prázdne kategórie a teda landing pages, ktoré nemali žiadne produkty. Táto situácia sa mohla vyskytnúť pri reorganizácii produktového katalógu alebo ak dočasne chýbal tovar.

Riešenie a zlepšenie

Po identifikovaní problému sme okamžite pristúpili k riešeniu:

  • Uistili sme sa, že všetky kategórie obsahujú aspoň jeden produkt, skryli kategórie, ktoré neboli relevantné
  • Vyhodnotili sme štruktúru landing stránok tak, aby vždy mali relevantný obsah.

Komunikácia s Google Merchant Center priniesla niekoľko ponaučení. Predovšetkým potrebu pravidelnej kontroly a údržby obsahu v súlade s pravidlami.

Poučte sa z našej situácie

S touto skúsenosťou sme si uvedomili, aká je dôležitá pripravenosť a okamžitá reakcia na problémy. Niekoľko odporúčaní pre majiteľov eshopov a marketérov:

  • Majte prehľad o svojich produktových kategóriách a obsahových stránkach. Pravidelné kontroly môžu predísť zbytočným výpadkom.
  • Sledujte notifikácie a oznámenia od reklamných platforiem. Rýchla reakcia je v takýchto situáciách kľúčová.
  • Získajte jasné informácie. Pri nejasnostiach neváhajte kontaktovať support a pýtať sa konkrétne otázky, aby ste čo najskôr vyriešili problém.

Aj keď nás Black Friday prekvapil neočakávaným výpadkom, získané poznatky nám pomohli zdokonaliť naše procesy a zabezpečiť, že budúce kampane budú ešte účinnejšie.

Spoiler: aj napriek tomuto „menšiemu“ problému sa podarilo vďaka dobre nastavenej kampani dosiahnuť viac ako strojnásobenie počtu objednávok oproti minulému roku, čo je celkom pekný výsledok.

High five